Biete Dacia Spring for sale

10.000 € ?
Erzähle uns ein wenig auch vom Kona bitte ;-)
 
I am sad, because this means you will leave us....
 
Less than 10.000 EUR :-)
Springs are hard to sell in Poland...
I bought 2021 Hyundai Kona with battery 64 kWh 204 BPH, 72.000 km mileage. Car is from Germany ;-) Kona is comfortable and efficient with very low power consumption: 468 km by catalogue, 600 km in Auto Build test.
I needed car able to run 300 km+ on one charging and this one was in reasonable price (73.000 PLN ~17.400 EUR).
 
Like this
 

Anhänge

  • image (1) (23)~2.webp
    image (1) (23)~2.webp
    324,7 KB · Aufrufe: 19
17.400 € ist ein sehr guter Preis für die 64 KWh Batterie 👍 Ich beobachte die Konas seit fast einem Jahr. Der Preis ist ein guter für Konas mit den kleinen Akku. Kommt auch ein wenig auf die Ausstattung an. Ich schätze deiner war günstiger weil er mehr km hat, ich persönlich sehe das jedoch nicht kritisch. Wärmepumpe haben um das Bj. keine. Hat er Batterie Konditionierung?
Achso, von Privat oder Händler?
Über Mobile, Autoscout usw. oder anders?
Kannst die OBD Daten auslesen wie beim Spring?
 
Hello!
Mine is from private person, imported from Germany, but as far as I know there was a little "unfall" so this can be "the secret" of low price. Mine battery is 64 kWh. Car's condition is perfect. SOH by Car Scanner is 100% which is, as far as I know, matter of big " manufacturer's battery buffers". I don't have heat pump but car is very "warm" inside (opposite to spring) and 1,5 kW heating power is enough. There's automatic climate control and it works perfect. I've also heated seats and steering wheel. Version is pretty basic as for 2020 model without Navi, without Hyundai Connect, but with Trend packet - adding heated seats, heated steering wheel and active CC with stopping (0-180 kmh). Car is very comfortable. I'm very glad. If You plan to buy it do this - it's good choice.
 
For now I stay by my Spring! May be 2 or 3 years later I will change also. For now we love this little fly.
 
Ein ähnliches (Kona) Fahrzeug hat folgenden Wert
Screenshot_2025-03-02-21-03-55-014_com.ebay.kleinanzeigen-edit.webp

Du könntest deinen einmal auf 100% voll laden und die ausgelesene "verfügbare Energie" x 100 / 64
 
Wie ich schon oben geschrieben habe:
"voll laden"

angenommen nach x Jahre und x km passen nur noch 60 kWh in den Akku sieht die Rechnung dann so aus:

Screenshot_2025-03-03-09-12-41-160_com.miui.mediaeditor-edit.webp
 
That's pretty good approach but You must consider that there are additional losses. If You measure power on the loading device (wallbox etc) that's "gross" energy taken from the grid.
In real life You have:
- electrical loading losses - power transformation: rectifier, voltage/current controller inside car,
- chemical loading losses - li-ion loading efficiency 94-99% by Wikipedia, depending on many conditions.
That's why I rely more on SOH readout via OBD.
I think, only old Leaf users are "experienced" in real battery deterioration. Springs are too "new".
 
Die Verluste landen gar nicht im Auto.
Das was das Auto an angenommene Energie zeigt ist auch tatsächlich drin.
Die Verluste zeigt die Walbox, die sollte mehr Energie anzeigen als das Auto.
Per OBD wird die verfügbare Energie ausgelesen, also z.B. Beispiel die 60 kWh
 
I see. But o don't remember such patameter like "energy in tank" for Spring. Maybe for Kona - must check
 
Zurück
Oben