Well not totally true to say nothing happened on the French forums... the Aktis/Actis number comes from a French guy active on French forums, but not talking German unfortunately
(So not always easy to understand all of your messages as the google translate from German to French is not that good .... and thus please excuse me to use English to answer your messages
).
On my side, I have a mail (26/06/2023) from the French HQ of Renault/Dacia (in Boulogne) saying they were very sorry, had clearly identified the issue and that they were working on a solution to definitively solve this malfunction...and that my mechanic would contact me back to fix it as soon as they would have a solution.
So even if I am not happy with this Klong, I am still waiting and visiting my mechanic every 1.5 month to get news....
Extract from the mail I have (in French):
je peux comprendre votre inquiétude devant les incidents rencontrés sur votre voiture. Je vous ai également informé qu’une solution est en cours d’élaboration. Vous trouverez confirmation de ma réponse ci-dessous.
Soyez rassuré. Le dysfonctionnement que rencontre votre véhicule a clairement été identifié. Il a fait l’objet d’analyses techniques très précises afin d’en trouver l’origine. Aujourd’hui nos ingénieurs et spécialistes du Techno centre travaillent activement sur le sujet et une solution est en cours d’élaboration pour mettre un terme définitif à ce dysfonctionnement.
Je comprends que vous puissiez vous impatienter. C’est la raison pour laquelle nos équipes techniques ont été sensibilisées sur le sujet. Dès diffusion de la méthode de réparation, Monsieur XXX, chef d’atelier de la concession Renault YYY en sera informé. Il prendra contact avec vous pour son application immédiate sur votre véhicule.